Saturday, 11 January 2014

Sarung bantal anak.

Teks oleh: Umi Qaseh Gold Bangi

Lama saya berjanji dengan anak untuk menjahit sarung bantal. Mahu warna pink katanya. Dengan bucu bantal yang juga berwarna pink. Tidak mahu pink cair ye umi. Mahu pink terang. Saya mengiakan, ok nak.
Anak memanggilnya bucu, yang mana ia sangat penting ketika hendak tidur. Bucu umpama dadah yang dapat mengkhayalkannya untuk tidur.

Jadi, hari itu kami ke Karysma Store, kedai menjual alat jahitan di Seksyen 4 Tambahan, Bangi. Terjumpa list yang sesuai untuk kain sarung bantalnya. Anak menyambar dua bungkus. Satu lagi berwarna hijau terang. Katanya untuk adik. Lelaki tidak boleh berwarna pink, mesti hijau supaya nampak lagak askar. Saya mengiakan, ok nak. Jika mahal, mahu saya menggeleng.

(Nota untuk kawan: Ai, ini lah Karysma Store)

Petang semasa anak-anak tidur, saya mula menjahit. Membuka kain penutup mesin jahit, terkejut melihat, aha, ini pastinya kerja 'Aisyah. Anak yang seorang itu gemar memadankan barang. Saya sering terjumpa mesin basuh kecil di sebelah mesin basuh saya, sabun basuh dan softener kecil di sebelah barang yang sebenar. Kadang-kadang saya rimas, kerana apabila vacum dan mengemas rumah saya terpaksa mengalih sofa kecil, meja kopi kecil, meja makan kecil, peti ais kecil, microwave dan oven kecil. Kadang-kadang saya terjumpa cili merah dan timun yang keras di dalam peti ais. Semestinya keras, ia plastik mainan !

Ok ini sarung bantal yang masih dalam proses jahitan.

Sedang seronok menjahit, anak-anak Qaseh Junior bangun. Apalagi, ramailah yang hendak menolong. Mahu gunting lebihan benang, hendak tolong pegangkan kain.

Dan sibuk mahu bergambar dengan Dora.

Anak-anak ini dulu semasa lahir tidak berambut. Saya sapukan dengan minyak zaitun Anaedar setiap hari. Minyak ini wangi dan tidak melekit. Amat selesa dan sesuai dipakai untuk semua golongan, bayi dan dewasa. Lihatlah rambutnya hitam, tebal dan lebat. Jika diikat atau disanggulkan, rambutnya mudah terungkai kerana ia licin. Jadi, kepada yang risau anak tiada rambut atau rambut tidak lebat, saya sangat-sangat mencadangkan gunalah minyak ini. Boleh baca di sini untuk info. Saya berani berkata hampir kesemua pelanggan yang pernah membeli minyak rambut ini akan repeat order.

Testimoni tonik rambut minyak zaitun Ana edar.




Akhirnya siap juga sarung bantal baru. Tetapi, terlupa nak mengambil gambar kerana saya sibuk bersilat dengan anak-anak. Itu hanya menjahit sarung bantal, bilik kerja saya bersepah-sepah umpama menjahit set cadar dengan ropol. Dan tiba-tiba teringat belum menggoreng jemput bilis untuk minum petang. Terus buah silat lain saya keluarkan. Langsung terlupa pada sarung bantal baru yang telah pun dibawa lari oleh anak ke katil tidurnya.

Dan semasa mencari sudip untuk menggoreng jemput, saya terjumpa sudip kecil di sebelahnya.........

Pertanyaan lanjut & order Qaseh Anaedar & dropship;

Umi Stokis Qaseh Gold & Anaedar Bangi
Sms/watsap : 019-935.3481

Saya stokis sah Qaseh Anaedar di Bangi. Nombor stokis PAE-96962-E.
COD sekitar Bangi dan Pejabat Felda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...