Monday, 26 May 2014

Beza Qaseh Adinda dengan suplemen lain sebagai milk booster.

Saya percaya ada betulnya konsep demand n supply dalam menyusukan anak. Saya percaya ibu perlu makan makanan seimbang dan cukup air. Jika tidak dari mana datangnya susu ibu. Namun saya lebih percaya sang ibu mesti yaqin sepenuhnya dengan pertolongan Allah dan banyak-banyak berdoa kepada Allah supaya dicukupkan dan dimurahkan rezeki penyusuan susu ibu untuk anak.

Usaha itu wajib. Terpulanglah pada keserasian badan masing-masing. Dari suplemen, pil, susu, longan kering, ulam pegaga hingga halba.
Namun saya lebih percaya kepada kurma dan habbatussauda' kerana itu yang termaktub dalam al-Quran dan as-Sunnah peninggalan Nabi kita. Ia seperti kenapa perlu solat. Kerana Allah telah memerintahkannya. Kenapa kurma dan habbatussauda' untuk susu ibu. Kerana itulah firmanNya dalam surah Maryam. Kerana itulah sabda Nabi.

Seterusnya tawakal. Rezeki masing-masing berbeza. Bahagian masing-masing berbeza. Maka berlapang dadalah.

Pengalaman saya sepertimana testimoni ibu di bawah. Ya benar, suplemen lain perlukan sokongan demand n supply. Demand n supply yakni mengepam yang mengambil masa pejabat, di mana masa pejabat itu amanah yang perlu dijaga. Ia sangat sukar dan ada rasa bersalah dalam diri. Kerana itu saya tidak rasa demand n supply itu 100% betul.

Kuncinya ialah jaga makan, jaga minum, amalkan pemakanan sunnah, yaqin dan berdoalah banyak-banyak padaNya.
Makanan sunnah usaha kita. Pemudah cara. Percepat hasil. Makanan sepanjang zaman. Ia mudah murah mujarab.

Umi Arbee Ali
BerQASEH di rumah.
Ahli Akademi Bekerja di Rumah.

Mahu order QASEH dan lain-lain produk Anaedar, agen dropship atau pengedar?
Mahu panduan Bekerja di Rumah?
Hubungi saya seperti nombor dan emel di bawah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...